Evers rust Nexat werktuigdrager uit met Toric bemester

Evers leverde een 14 meter brede Toric schijvenbemester voor de Nexat werktuigdrager. De combinatie van de werktuigdrager met Wienhoff tank en Evers bemester biedt effectieve mestinwerking op grote oppervlaktes binnen een WS-CTF systeem.

De Nexat werktuigdrager is ontwikkeld om in een controlled traffic farming systeem met brede werkgangen (Widespan-CTF – WS-CTF) te werken. Evers heeft hun Toric schijvenbemester doorontwikkeld naar een 14m breedte, om binnen het NEXAT concept drijfmest in de bodem te kunnen injecteren. De Evers Toric schijvenbemester biedt in één werkgang grondbewerking en mestinjectie, wat belangrijk is voor duurzaam bodembeheer en een optimale plantengroei binnen het WS-CTF (Widespan Controlled Traffic Farming) systeem.

Met de uitgekiende opstelling en ophanging van de schijven is een optimale grondstroom door de schijvenbemester gerealiseerd. De schijven van Ø 51 cm zijn gemonteerd op onderhoudsvrije lagers. De schijven openen en bewerken de bodem tot een werkdiepte van 12 cm. De rubber geveerde elementen van de schijven zorgen voor een goede bodemvolging. De elementen zijn symmetrisch gemonteerd voor een optimale bewerking van de bodem binnen de rijsporen. De randschijven zorgen daarbij dat de NEXAT rijsporen in perfecte conditie blijven.

Voor het werken op 14 m werkbreedte is de Toric NX1400 uitgerust met hydraulische bodemaanpassing. De twee Alrena Exactverdelers bieden voldoende capaciteit en zorgen voor een nauwkeurige mestverdeling. Via een optimale aflopende en gepositioneerde slanggeleiding komt de mest bij de eerste rij schijven. De mestuitlopen injecteren de mest direct achter de eerste schijfrij in de bodem. De schijven in de tweede rij werken de mest in. Het rechtstreeks injecteren van mest in de bodem verhoogt de werkzaamheid van de voedingsstoffen en beperkt geur en verlies van meststoffen. Tenslotte zorgt een grote buizenrol in v-vorm voor diepteregeling, egalisatie en optimale aandrukking van de bodem.

 

YouTube player

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: