Update voor Pöttinger Top VT 12540 C vierrotorhark

Vorig jaar introduceerde Pöttinger hun nieuwe Top VT  12540 C vierrotorhark. Deze compacte maar performante hark krijgt nu een update. Met de Profiline comfortbediening krijgt de hark een reeks handige functies en instellingen voor maximaal gebruikscomfort.

De Pöttinger TOP VT 12540 C vierrotorhark heeft een werkbreedte die hydraulisch kan ingesteld worden tussen 10,00 en 12,50 meter. De voorste rotorelementen worden hydraulisch ontlast, de achterste mechanisch. De standaardversie van de Top VT zwadhark is uitgerust met het Basicline voorkeuzesysteem. Dit systeem maakt gebruik van twee dubbelwerkende ventielen en de bedieningsterminal Basic Control. Met de nieuwe Profiline bediening wordt de hark bediend via de ISOBUS-compatibele tractorterminal of andere bedieningsterminals zoals de CCI 1200, Expert 75 of Power Control.

Met de Profiline bediening in directe modus kan elke rotorelement gemakkelijk afzonderlijk worden opgetild door het display aan te raken. Deze snelle en handige bediening van afzonderlijke rotors is vooral handig wanneer er obstakels in het veld zijn. De puntzwadmodus vergemakkelijkt het harken op gerende percelen. Bij het opheffen of neerlaten volgt de voorste rotor de bijbehorende achterste rotor, afhankelijk van de baan. De linker en rechter voorrotor kunnen onafhankelijk van elkaar worden bediend. De harkhoogte kan optioneel elektrohydraulisch worden aangepast vanuit de trekkercabine. Dit werkt voor alle vier de rotoren samen of afzonderlijk. Afhankelijk van de uitrusting wordt het Multitast-wiel automatisch aangepast samen met het rotoronderstel.

Pöttinger Top VT zwadharken met Profiline comfortregeling zijn standaard uitgerust met Section Control. Met dit systeem kunnen de afzonderlijke rotorelementen automatisch omhoog en omlaag worden gebracht – afhankelijk van de GPS-positie op de kopakker – als de trekker hiervoor is uitgerust. Dankzij de overlapregeling wordt de voorste rotor aan de binnenkant van de bocht automatisch ingetrokken bij het nemen van bochten. Hierdoor is er altijd voldoende overlap met de achterste rotor.  Bij rechtuit rijden wordt de voorste rotor automatisch weer naar buiten geduwd. Het automatische ontlastingsysteem zorgt voor een optimale oplegdruk van de voorste rotonde-eenheden op de grond. De kracht van de bodemontlasting wordt automatisch aangepast aan de ingestelde werkbreedte. Omschakelen van werkmodus naar transportmodus is net zo eenvoudig als op een knop drukken: De machine trekt de werkbreedte in, klapt de rotors in en vergrendelt automatisch.

Je kan de Top VT 12540 C hark in actie zien in deze video:

YouTube player

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: