Stage V voor Claas Torion

Claas geeft 3 middelgrote modellen van de Torion-reeks een update naar emissienorm V. Ook de aandrijving, het hefsysteem en de cabine is herzien. De Torion 1511 krijgt een zescilinder met aanzienlijk meer vermogen.

De Torion 1511 krijgt een Deere Powersystems zescilinder van 6,8 liter die voldoet aan de Stage V normen onder de motorkap, goed voor 188 pk. Bij de Torion 1410 stijgt het vermogen met 5% tot 163 pk, terwijl het motorvermogen van de Torion 1177 ongewijzigd blijft. Om de voldoen aan de Stage V normen zijn de 3 modellen uitgerust met een roetfilter (DPF), dieseloxidatiekatalysator (DOC), SCR-technologie en externe gekoelde uitlaatgasrecirculatie (EGR). Het Varipower-aandrijfsysteem, dat met 23 procent is vergroot tot 105 cc, zorgt ook voor nog meer dynamiek en wendbaarheid met snelle laadcycli en merkbaar meer reserves in silotoepassingen.

Het hertekende hefsysteem is goed voor 20% grotere hefkrachten. Het optionele automatische laadsysteem Smart Loading heeft een uitgebreid gamma aan functies en combineert meer kracht met meer intelligentie. Smart Loading omvat onder meer programmeerbare automatische terugloop van de bak, de hefhoogte- en daaldiepte-programmering en het automatisch dalen wanneer de bak wordt gekanteld – die ook kan worden gebruikt voor de hoogkiepbak. De bakposities kunnen worden opgeslagen voor twee verschillende aanbouwstukken of bakken.

De Torion 1177, 1410 en 1511 krijgen ook een update van de cabine die vergelijkbaar wordt met de grote modellen Torion 1812 en 1914. Opvallend is de nieuwe touchscreen terminal met een 9-inch schermdiagonaal en 70 procent meer weergavegebied dan in het vorige model. Er is voldoende ruimte beschikbaar voor de installatie van verdere terminals of bekerhouders. De nieuw ontworpen armleuning met ergonomisch geplaatste knoppen maakt de bediening eenvoudiger. Het herontwerp van de voorruit  zorgt voor een groter gezichtsveld en meer beenruimte voor de bestuurders. Voor werken in het donker zijn de nieuwe Torion wielladers uitgerust met tot 6 LED-koplampen aan de achterkant van de cabine. Bovendien is het achteraanzicht verbeterd door een nieuw fijn scherm voor de radiatorruimte, die dankzij het plattere ontwerp volledig in de motorkap is geïntegreerd en de radiatorruimte effectief schoon houdt.

%d bloggers liken dit: