Massey Ferguson zet show- en demostrategie door

Massey Ferguson ontwikkelde de afgelopen jaren een nieuwe strategie omtrent beurzen en demonstraties. Het merk geeft aan deze strategie verder te zetten in 2020. Dit wil zeggen kleinere stands en persoonlijk contact in het veld.

“Het schema van de indoor-show van dit jaar vormt een uitdaging voor de hele industrie. Naast de FIMA-show in Spanje en de EIMA-show in Italië, is de SIMA-show in Frankrijk verplaatst naar november en de datums overlappen nu met die van EIMA. Dankzij de frisse aanpak van Massey Ferguson om te exposeren op indoor evenementen, die we in 2018 hebben gelanceerd, zijn we goed geplaatst om deze uitdaging aan te gaan”, legt Francesco Murro, Director Marketing Massey Ferguson Europe & Middle East, uit.

Massey Ferguson kiest er voor om nieuwe producten te introduceren tijdens beurzen maar ook om boeren en loonwerkers de kans te geven de machines uit te proberen tijdens dealer- of veldevenementen. Deze manier van werken met de connectie tussen de eindklant en het merk versterken terwijl nieuwe introducties niet achteruit geschoven worden.

“Het succes van de MF eXperience bewijst dat boeren onze machines moeten uitproberen en hun eigen indrukken moeten maken over hoe ze werken. Dit stelt hen in staat om zelf te ontdekken hoe ze de beste keuze zijn voor hun bedrijf. Onze MF eXperience Tour in het veld biedt hen de beste mogelijkheid om dit te doen en dicht bij hun woonplaats”.

Massey Ferguson reageert ook positief op het veranderende showlandschap met een alternatief voor de traditionele stand. Door gebruik te maken van de nieuwste geavanceerde technologie, waaronder Virtual Reality, kunnen bezoekers meer te weten komen over het volledige assortiment producten en, hoewel de stand kleiner is, zullen er nog steeds tractoren en apparatuur te zien zijn. Massey Ferguson bouwt voort op het succes van deze aanpak in 2018 en 2019 en zal in 2020 dezelfde strategie volgen bij FIMA, EIMA en SIMA. Voor SIMA wil dit concreet zeggen dat er enkel nieuwe productintroducties zullen te zien zijn op de stand die in oppervlakte verkleind. In november komt ook de MF eXperience Tour in Nederland en België.

 

%d bloggers liken dit: